11:37:00

<b>Tempat Menarik Di Kuching</b> - Cahaya Purnama - Come Sarawak


<b>Tempat Menarik Di Kuching</b> - Cahaya Purnama

Posted: 12 Jan 2014 03:24 AM PST

Assalammualaikum

Memandangkan tahun ni adalah "cuti-cuti Malaysia", Kuching juga merupakan lokasi yang terbaik untuk dikunjungi. Pelbagai tempat menarik boleh dikunjungi apabila berada di Sarawak. Antara tempat yang menarik adalah:

1) India Street Kuching – Banyak barang-barang boleh didapati dengan harga berpatutan kat sini.

DSC01581

2) Dinotrek – Lokasi ni terletak di bandar Kuching. Tak susah nak cari. Tempat nya juga best sama macam Petrosains kat KLCC. Yang ini Petrosains kat Kuching pulak :)

DSC01610

3) Pusat Hidupan Liar Semenggoh – Lokasi ni tidak terlalu jauh dari bandar Kuching. Bayaran masuk pun tak mahal. Boleh tengok buaya dan orang utan kat sini secara live. Waktu yang best untuk datang kat tempat ni dalam jam 3 petang macam tu, biasanya orang utan keluar makan time gni.

DSC01659

DSC01651

4) Fairy cave – Gua Fairy Cave terletak di daerah Bau. Ia mengambil masa 1 jam 30 minit dari bandar Kuching ke gua nie. Bergantung kepada pemandunya.. hihi.. Bagi saya, gua ni memang best. Tak rugi pun pergi. Dan yang tambah best nya, jika kita dah sampai kat tempat nie, maknanya kita dah dekat dengan Pasar Serikin. Barang-barang agak murah kat sana. :)

5) Santubong – Tempat nie sangat best. Pemandangan yang cantik. Boleh tengok gunung Santubong seperti dalam gambar kat bawah nie. Kita juga boleh rehat kat Damai ,boleh tengok laut yang sememangnya cantik. Susah nak cakap macam mana, tapi tempat ni memang terbaik.

6) Kuching Waterfront

Sebenarnya banyak lagi tempat best kat Sarawak nie, tak berkesempatan lagi nak lawat semua.. InsahAllah satu hari nanti akan datang lagi kalau ada rezeki :) Recommended place for cuti cuti Malaysia =)

Duit Tambahan Dengan Hanphone

Incoming search :

  tempat menarik di kuching,tempat menarik di sarawak,tempat menarik di kuching sarawak 2014,tempat menarik di kuching 2014,tempat menarik sarawak kuching,senarai tempat menarik di kuching,menarik di kuching,tempat menarik di sarawak 2014,tempat menarik sarawak,tempat pelancongan di sarawak,tempat makan best di kuching 2014,tempat menarik di kuching sarawak,tempat menarik kuching,tempat menarik di malaysia,tempat menarik pelancung di kuching,tempt2 menarik di kuching,tempat orang utan di kuching,tempat rehat minda di kuching,tempat tempat di india,tempat tempat menarik di kuching di malam hari,tempat yang menarik di kuching,tempat yang menarik di sarawak,tempat menarik di bandar kuching sarawak,tempat menarik d sarawak,kedai baju band di kuching,Cuti di sarawak,best bercuti di sarawak,bercuti ke kuching sarawak2014,apa yang menarik di sarawak,apa yang menarik di kuching,apa yang menarik di bandaraya kuching,apa yang best di kuching,kuching tempat melancong,menarik di sarawak,barang apa ada di kuching,tempat lunch best di kuching,tempat cuti sarawak,tempat best di sarawak,tempat best di kuching,senarai gua di sarawak,menarik kuching sarawak,menarik kuching,apa ada di kuching sarawak