07:01:00

<b>Tempat</b> Menarik <b>di kuching</b> - Come Sarawak - Come Sarawak


<b>Tempat</b> Menarik <b>di kuching</b> - Come Sarawak - Come Sarawak

Posted: 14 Nov 2013 07:04 PM PST

Hari ini aku letih..baru balik kerja..tapi aku nak update jugak blog sebab aku rasa nak update..hehe3.. Hari ni aku nak kongsikan salah satu tempat yang menarik di Kuching.. Menarik tu subjektif,cuma aku saja jer katakan tempat ni menarik sebab ramai orang selalu pergi kat situ terutama hujung minggu. Biasanya kalau dah hujung minggu tu memang banyak lah kereta kat situ..So kira menarik lah bunyi dia tu kan? kekeh3..

Tempat ni terletak masa nak on the way ke Santubong.. Selepas korang melalui Kampung Rempangi. Rasanya ada signboard kot kat simpang jalan besar tu.. Aku mula-mula dulu pun selalu terlepas simpang Pasir Pandak tu..Kalau jarak dari bandar Kuching tu aku tak tau. Tapi kalau korang driving, walaupun bawak perlahan macam ketam pun Insyaallah 45 minit boleh sampai.

Setahu aku nama tempat tu bukan Pasir Pandak asalnya..Kalau tak silap Pasir Puteh..Pasir Pandak tu nama kampung,then ada pantai kat kampung tu..Pantai dalam kampung tu baru namanya Pantai Pasir Pandak..Lantaklaa..Janji ada pantai buat lepak-lepak di petang hari..main gitar sambil ditemani angin..fuhh..layaaan walaupun aku tak pernah buat lagi..kekeh3..

Ni sedikit gambar yang aku sempat ambil..guna handphone jer..jangan sembang nikon canon dan conan dengan aku sebab aku tak reti dan sakai..pegang pun aku tak pandai..ok,aku memang noob disitu..

Pemandangan tong sampah dari bahagian tepi

Cantik kan view Gunung Santubong dari sini kan. Cuma view hp aku sangat noob dari yg sebenar.

Dulu sebelum rumah kedai ni wujud, serius pantai ni berlambak dengan sampah. Sekarang okeh dah.



Ada taman mainan mini untuk kanak-kanak. Kalau korang dah tua serabai nak main pun boleh.

Mini kolam untuk kanak-kanak. Kat hujung sekali sebelah kiri. Sekali lagi tua derabai pun boleh mandi. Takde masalah.


Ni aku saja jer nak ambik kasi korang tengok mandi guna air paip ni berbayar. Charge 50 sen. Tapi orang yang jaga takda. Baik tak payah charge. 

Bermadu cinta di tepian pantai.

Antara kedai-kedai yang ada. Mungkin dalam 10 buah rasanya. Kedai runcit, kedai layang2,makanan,dan bla bla bla..

Ini kaki aku. Selipar abang aku. Sekarang aku full time yang guna. Aku tak peduli, abg long kah,abg kawasankah,ayahanda nenda semua aku langgar.(KL Gengster)

Yang ni cantik kan gambar dia? Aku curi gambar ni dari blog lain.

Kalau datang tu bawaklah sekali family,kawan2,awek,jiran tetangga dan haiwan peliharaan anda okey. Jangan malu-malu. Cuma aku pesan kalau nak mandi tu hati-hati terutama yang bawak anak kecik. Bukan apa, di samping ombak yang kuat, air kat tepi pantai tu pun agak dalam. Aku pernah dengar kes orang mati lemas kat situ. So hati-hati ya. Nanti aku update lagi tempat yang korang wajib pergi di Kuching. Kalau berkesempatan aku nak update sekali tempat makanan yang super sedap lagi halal. Nyum2..

<b>Kuching</b> Hotel - Come Sarawak - Come Sarawak

Posted: 24 Nov 2013 11:29 PM PST

Perfect Livin <b>Kuching</b> (03-06 October 2013),<b>Kuching</b>,Malaysia

Posted:

Perfect Livin Kuching event is organised by i Star Ideas Factory Sdn Bhd. Home Decor Fabrics,Home Decorating Fabrics,Home Deodorizer,Home Fitness Equipment,Home Gym Equipment are some products that can be found in this event. Find information on Perfect Livin Kuching, the event profile, trade show highlights, exhibition venue, event ... 20-22 November 2013. Hilton Kuching Hotel, Kuching, Malaysia. Asia Pacific Tourism Hospitality and Technology ConferenceConference