07:01:00

<b>Tempat</b> Percutian Menarik <b>di Kuching</b>, Kota Kinabalu, Miri <b>...</b> - Come Sarawak


<b>Tempat</b> Percutian Menarik <b>di Kuching</b>, Kota Kinabalu, Miri <b>...</b>

Posted: 13 Sep 2015 10:41 PM PDT

Tempat perlancongan menarik.
Pekan Bau Sarawak.

Bau popular dengan  gua-gua batu kapur yang indah dan mempunyai dua peristiwa sejarah yang penting. Ia juga merupakan  destinasi utama untuk peminat sukan mendaki batu yang berhampiran dengan Kuching.

Gua Fairy mendapat nama daripada struktur stalagmit di pintu masuk yang dikatakan menyerupai dewa Cina. Di dalamnya, anda akan melihat perbezaan-perbezaan besar diantara cahaya memasuki gua dan kegelapan bayangan, bersama-sama dengan warna coklat dan kelabu daripada batu tersebut - diketengah berwarna hijau yang diselaputi oleh lumut . Permukaan batu di luar gua adalah tempat di mana pendaki batu melakukan pendakian mereka pada tahap kesukaran yang berbeza-beza.

Gua Angin, ia diberi nama gua angin disebabkan angin yang masuk ke dalam gua tersebut sangat sejuk dan bertiup kuat. Pengunjung juga boleh mengambil peluang untuk memerhati burung walit dan  kelawar yang banyak terdapat di dalam gua tersebut.Keadaan dalam gua sangat nyaman dan dingin. Sesuai untuk merehatkan minda para pengunjung yang datang berkunjung.

Tasik Biru di Pekan Bau Sarawak

Gunung Batu Kapur di Pekan Bau

Gua Angin


Gua Angin
Tasik Biru Bau
Pekan Bau

<b>Tempat</b> Percutian Menarik <b>di Kuching</b>, Kota Kinabalu, Miri <b>...</b>

Posted: 12 Sep 2015 07:25 AM PDT

Tempat percutian menarik di Kuala Lumpur - Menara Berkembar Petronas
Sekiranya anda pergi ke Kuala Lumpur jangan lupa singgah di Menara kembar petronas. Tempat ini paling menarik untuk anda kunjungi.

Menara Berkembar Petronas setinggi 88 tingkat yang turut dikenali dengan nama KLCC merupakan menara berkembar tertinggi di dunia.

Diinspirasi dari bentuk geometri yang ditemui dalam senibina Islam, bangunan mega ini direka oleh arkitek berbangsa Argentina-Amerika, Cesar Pelli.


Terhampar di sebelah bangunan mega ini ialah taman cantik dan luas yang diberi nama Taman KLCC.

Tarikan lain di KLCC ialah Kompleks Beli-Belah Suria, Dewan Philharmonic Petronas, Petrosains, Galeri Seni Petronas dan Pusat Konvensyen Kuala Lumpur di mana terletaknya Aquaria Oceanarium.

Panduan Perjalanan
Berjalan Kaki atau Menaiki Teksi
Menara Berkembar Petronas terletak di antara Jalan Ampang dan Jalan Raja Chulan. Ia bersebelahan dengan Hotel Mandarin Oriental dan di hadapan Ascott.


Cari Hotel di Kuala Lumpur 80% Off  klik disini

Sumber : http://www.tourism.gov.my

<b>Tempat</b> Percutian Menarik <b>di Kuching</b>, Kota Kinabalu, Miri <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2015 05:11 AM PDT

Pusat Hidupan Liar Matang-Menarik untuk dilawati.

Tempat percutian yang menarik.

Pusat Hidupan Liar Matang terletak di Taman Negara Kubah, kira-kira 35km dari Kuching. Kawasan hutan hujan yang luas ini adalah rumah bagi hidupan liar yang terancam. Di sini terdapat program latihan yang mengajar Orang Utan, yang telah kematian ibu bapa atau yang telah diselamatkan daripada dalam kurungan, untuk terus hidup di hutan. Pelawat boleh melihat banyak Orang Utan di sini, terutamanya ketika waktu makan. Selain primat yang menarik ini, ada juga beruang, rusa sambar, musang serta tiga ruangan besar yang menempatkan Helang Laut, burung Kenyalang dan burung lain di Sarawak. 

Anda juga boleh berjalan di dalam hutan kerana terdapat empat denai hutan di sini, Denai Pitcher (mengambil masa 2 jam), Denai Sungai Rayu (lebih kurang 3-4 jam), Denai Sungai Senduk (lebih kurang 1 jam) dan denai Sungai Buluh (lebih kurang 2 jam). Tapak perkemahan, pusat informasi, kemudahan penginapan, tempat meletak kereta dan sebuah kantin kecil terdapat di tapak HQ.

Panduan Perjalanan

Menaiki Bas atau Teksi

Pusat Hidupan Liar Matang terletak 30 minit dari bandar Kuching dan ia mengambil masa kira-kira 40 minit untuk sampai ke Pusat ini. Anda digalakkan untuk menyewa teksi kerana tiada bas biasa yang pergi terus ke sana. Atau, anda boleh menghubungi agensi pelancongan yang menawarkan pakej lawatan.

Sumber: http://www.tourism.gov.my