11:20:00

Malaysia The Best Country,,: "<b>HOTEL</b> MEWAH <b>DI KUCHING</b>"


Malaysia The Best Country,,: "<b>HOTEL</b> MEWAH <b>DI KUCHING</b>"

Posted: 28 Jul 2013 09:52 PM PDT


RIVERSIDE MAJESTIC

Riverside Majestic Hotel, where we treat you with majesty, is strategically located in the heart of Kuching's business, entertainment, dining and shopping district just 20 minutes drive from the Kuching International Airport. With a designated 18th floor for meeting suites, it is the ideal place for business meetings and leisure.

Overlooking the Sarawak River, the hotel commands a panoramic view of the city and the Kuching Waterfront across, where fitness enthusiasts enjoy their morning jogs and evening strolls along the 1.7km scenic stretch


HILTON KUCHING

Welcome to the Hilton Kuching hotel, the perfect base for exploring this charming Malaysian city in Borneo. Situated on the waterfront of the striking Sarawak River, this central Kuching hotel boasts captivating views over the city. Conveniently situated just a 25 minute drive from Kuching International Airport and within walking distance to many popular attractions, the central location of this hotel puts you close to the action in this exciting and vibrant city.

Retire to a spacious guest room, suite or executive room at the hotel, with spectacular views of the city or Sarawak River. All rooms feature contemporary décor and high-speed internet access. Upgrade to an executive room for extra space and exclusive access to the Executive Lounge. Host a special event in the hotel's outdoor private terrace and dance under the stars for a memorable occasion.

Pullman Kuching is the newest addition to the 5-stars international brand in the city. Located in the heart of Kuching on top of the hill at Jalan Mathies, Pullman Kuching offers astonishing panoramic view of the city and the Sarawak River. The hotel is adjacent to a two storey city life-style shopping centre "Hills Shopping Mall" and within walking distance to commercial centre and city attractions

Pemanah kaul KDJA enggau Petronas meruan tegut – BorneoPost <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2013 01:51 PM PST

KUCHING: Kaul ke manah ari dulu suba dirami antara media di Pelilih Menua Kuching enggau sebuah kompeni minyak enggau gis ke pengabis besai di menua tu, Petronas.

Atur pengawa nya ti digaga di Poolside, Hotel Grand Margherita beratika kaban media ngena baju jersi main bol nitihka kelab main bol ke dikerindu sida iya, baka ke pengabis dikerindu, iya nya tim main bol Liverpool enggau Manchester United.

"Malam tu lebih agi ari malam media tang meri kelala sereta guna pengawa media di menua tu," ku chairman Gerempung Pemberita Pelilih Menua Kuching (KDJA), Sulok Tawie.

Iya ngenang pengawa media sehari sebedau nya, alai urung 200 iku  orang media begempuru di Le Park bemain Futsal, Volleyball, Boling Nyiur enggau Bebatak Tali mandangka kaban media ukai semina gerai runding tang mega selangkuh tubuh.

Nimbal Sulok nangkan nya, Menijer Besai Petronas pampang Sarawak, Shamsur Taha madahka pengawa media naburka pengawa Petronas sama enggau ngemansangka menua, siti pengawa ke patut diberi puji, ku iya.

"Enggau penemu ke silik agi, pengawa Petronas dalam sosio-ekonomi menua, kami ngarapka media deka ngemanahka agi chara sida iya nabur berita, ngambika silik agi, pemujur kami dalam ngemansangka menua, ke meri penguntung ngagai menua tu empu," ku iya lalu madahka pengaga ati iya ke ulih bekerejasama enggau KDJA.

Entara atur pengawa malam nya, chabut benasit enggau perais ke pengabis besai sebuah televisyen 42" LED TV sereta diperindang ulih Stanley AF6 enggau Olivia Baha ari StarQuest.

Kelimpah ari nya, nyerumba theme malam nya, 'Malam Jersi', siti pengawa pemerindang mantaika tanda 'Waka-waka' digaga, ulih raban pemberita kelimpah ari bekaraoke.

Print Friendly

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

Pengalaman Pertama Menginap <b>Di</b> Backpacker <b>Hotel</b> Berambih <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2013 07:25 PM PDT

Pengalaman Pertama Menginap Di Backpacker Hotel Berambih Lodge Kuching

Cuti-cuti Malaysia | 02 Sep 2013 | 48

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Dah seminggu balik bercuti, baru hari ni nak update.  Agak sibuk dengan jemputan open house dan kenduri kahwin sebenarnya.  Kebetulan juga mak dan ayah saya datang dari kampung, jadi masa untuk beronline juga dikurangkan.  Banyak sungguh alasan..hihi

Untuk seminggu ni, saya akan update beberapa siri percutian kami sekeluarga ke Kuching baru-baru ni.  Rancangnya sekeluarga 5 orang tetapi Along tak ikut, dia ada peperiksaan tak lama lagi, tak nak ponteng.

Alhamdulillah, penerbangan kami akhirnya mendarat dengan selamat dan mengikut jadual di Bandaraya Kuching. Pemandangan sebelum mendarat yang sangat menarik. Terpegun melihat lentuk liuk Sungai Santubong atau Sungai Sarawak ( saya tak pasti )  yang berliku-liku dari udara.

pemandangan dari udara bandar Kuching

Dari lapangan terbang, kami ambil teksi berkupon ke Waterfront dengan harga RM 26.00 sebuah.

berambih lodge kuching

Saya telah menempah Berambih Lodge di Kuching melalui laman web agoda.com.  Tak susah untuk mencari lokasi Berambih Lodge yang terletak di Jalan Ewe Hai dengan bantuan Google Maps.

Perkara pertama yang memukau adalah ruang tamu yang berkonsepkan hiasan rumah panjang dengan lantai buluh dan dinding atap nipah.  Ini adalah kali pertama kami menginap di hotel berkonsep  backpacker seperti ini berbanding hotel biasa.  Pada pandangan saya, ini cukup memadai berbanding harga yang ditawarkan.

hotel murah di Kuching

Kemudahan asas dengan ruang yang minimum sesuai untuk menginap bagi percutian kembara seperti kami.  Balik ke bilik hanya untuk tidur sahaja.

Saya tempah dua bilik , satu katil berkembar ( RM 50 semalam )  dan satu bilik  3 orang ( RM 70 )  untuk anak-anak di  Berambih Lodge.

Berambih Lodge Kuching adalah backpacker hotel yang sangat sesuai kepada pelancong yang gemar menjelajah dan lokasinya beada di persekitaran yang hampir dengan semua tempat tumpuan. Memandangkan kami adalah keluarga dengan anak-anak dewasa, hotel yang mempunyai kemudahan asas seperti ini sudah mencukupi.

Kepada keluarga yang mempunyai anak-anak masih kecil, hotel berkonsep seperti ini tidak berapa sesuai kerana bilik airnya berada di luar.  Anak-anak saya dah besar, mereka boleh uruskan diri masing-masing.

Sarapan self service di sediakan di ruang dapur dan perkhidmatan wifi percuma  juga disediakan.

sampan seberang sungai sarawak

Selepas mendaftar, rugikan kalau memerap di bilik saja. Mesti keluar menjelajah kerana itulah tujuan percutian ini. Berjalan kaki hanya 2-3 minit sudah berada di Waterfront. Kami naik sampan dengan tambang 50 sen menyeberang Sungai Santubong di Waterfront  ke seberang.  Makan tengah hari dan beli kek lapis.

Nota : mohon pencerahan – nama sungai ini Sungai Sarawak atau Sungai Santubong?  Bila tengok Google Maps, tulis Sungai Santubong tapi baca tempat lain tulis Sungai Sarawak

tempat menarik di kuching

Warna-warna ceria – Tokong Hong San adalah landmark paling mudah untuk ke Berambih Lodge.

Muzium Sarawak
Kami berjalan kaki sekitar bandar hingga ke Muzium Sarawak , Muzium Sejarah Semulajadi, Muzium Etnolagi, Muzium Seni dan Muzium Islam Sarawak.  Agak terhad masanya kerana muzium ditutup jam 4.00 petang pada hari Sabtu.

melawat kuching

Pengangkutan penting adalah sampan bagi penduduk tempatan yang menyeberang sungai ke pusat bandar.

kuching sarawak

gambar sensasi

khatulistiwa

tempat menarik

Antara beberapa lokasi senarik sepanjang kembara ini.

sampan seberang sungai di Kuching

Untuk makan malam, kami seberang Sungai Sarawak sekali lagi.  Suasana waktu malam lebih meriah.  Perkhidmatan sampan menyeberang sungai beroperasi sehingga lewat malam.

laksa sarawak

Mesti nak cuba Laksa Sarawak , bagi saya ok lah. Suami dan anak-anak cakap sedap. Dah kena dengan selera tekak dia orang le tu.

mee kolok sarawak

Saya order Mee kolok sarawak tetapi cuma mampu makan sesuap saja. Payah kalau orang jenis makan masakan di rumah, semua tak kena ..hihi

pelancong asing
Keistimewaan menginap di hotel jenis backpacker adalah kita lebih mesra dan senang untuk bergaul dengan penginap lain terutamanya pelancong asing.  Salah seorangnya dari New Zealand dan datang sebagai peserta persidangan membuat kajian penting. Habiskan cuti selepas majlis rasmi berakhir.

Ada juga  pelawat tempatan dari semenanjung tetapi mereka tak sudi bergambar dengan kami… :)

Nota : Dari beratus-ratus, gambar suasana dan peribadi, ini saja yang mampu diupload…tak  berapa ada banyak masa nak beronline, maaf ye.

Malaysia: Wisata Kuliner <b>Di</b> Grappa Restaurant Malaysia, kuliner <b>...</b>

Posted: 14 Nov 2013 01:33 AM PST

» » Wisata Kuliner di Grappa Restaurant Malaysia
Make sure you like Kota Wisata Indonesia on Facebook to be updated every time we find a amazing place to vacation.
Malaysia, Accecories Grappa Restaurant Malaysia: Wisata Kuliner di Grappa Restaurant Malaysia

Posted by Wahyu Wijayanti, Malaysia. November 14th, 2013

Saat berlibur ke suatu negara bersama dengan keluarga,pasti kita akan selalu mencari hal baru yang ada di negara tersebut. Tempat wisata dan tempat yang menarik akan selalu kita kunjungi untuk mendapatkan kesan mendalam saat liburan. Selain mengunjungi kawasan wisata dan tempat berbelanja yang selalu ramai oleh orang-orang, maka tidak ada salahnya untuk mencari kuliner khas negara tersebut.

Grappa Restaurant merupakan salah satu restoran terkenal yang ada di Malaysia, restoran ini terletak di Ground Flour, Jalan Ampang 156, 50450 Kuala Lumpur Malaysia. Dengan menyajikan kuliner yang beragam menjadikan restoran ini banyak dikunjungi para wisatawan yang sedang berlibur di Malaysia.

Dengan beraneka ragam jenis kuliner yang disajikan di Malaysia, menjadikan wisata kuliner di negara ini menjadi lebih menarik. Yang menjadi menu andalan di Grappa Restaurant Malaysia yaitu masakan dari Italia yang mempunyai cita rasa masakan yang tinggi dan dapat memanjakan lidah para wisatawan.

Malaysia, Nuance Grappa Restaurant Malaysia: Wisata Kuliner di Grappa Restaurant Malaysia
Malaysia, Location Grappa Restaurant Malaysia: Wisata Kuliner di Grappa Restaurant Malaysia
Malaysia, Accecories Grappa Restaurant Malaysia: Wisata Kuliner di Grappa Restaurant Malaysia

Banyak para wisatawan yang datang ke Malaysia menyebut bahwa restoran ini merupakan resto kontemporer yang mampu menyesuaikan dengan perkembangan zaman. Beberapa menu andalan Grappa Restaurant Malaysia yang patut anda coba yaitu Tutti de Mare, Braised Lamd Chank dengnan Polenta, Tiramisu, Spaghetti dan Pizza Quatro Stagioni. Selain itu juga ada kopi yang sangat nikmat dan anggur yang mempunyau sensasi rasa tiada duanya.

Find Cheap and Discount Hotel in Kuala Lumpur


Villa Samadhi by Samadhi Retreats

199 reviews Score: 9

Putrajaya Shangri-la Hotel

143 reviews Score: 8

Grand Dorsett Subang Hotel

749 reviews Score: 8


Cyberview Resort & Spa

107 reviews Score: 8

Jia Residences @ Titiwangsa Sentral

0 reviews Score: 0

Holiday Villa Hotel & Suites Subang

1741 reviews Score: 7


The Nomad Sucasa All Suites Hotel

2310 reviews Score: 7

Prescott Metro Inn Kajang Hotel

424 reviews Score: 7

Smile Boutique Hotel

105 reviews Score: 7


Wonderland Holiday Home at Villa Putra Condo

9 reviews Score: 7

JJ Boutique Hotel Damansara Perdana

18 reviews Score: 7

@Home Guesthouse

2 reviews Score: 8

Gallery of Wisata Kuliner di Grappa Restaurant Malaysia

kuliner malaysia kuala lumpurkawasan paket wisata malaysiawisata wisata kuliner malaysiakawasan wisata malaysia 2014sewa hotel murah malaysiapeta wisata malaysia

Related Article to Wisata Kuliner di Grappa Restaurant Malaysia

Jajanan Kuliner Murah Kerak Telor Jakarta : Penjaja Kerak Telor Jakarta
Jajanan Kuliner Murah Kerak Telor Jakarta 

Posted at October 28th, 2013, Wahyu Wijayanti talk about Jajanan Kuliner Murah Kerak Telor Jakarta. Saat berwisata dengan keluarga di daerah Jakarta, jangan lupa untuk sekalian berwisata kuliner men..

Wisata Pulau Penyengat Riau : Pulau Penyengat
Wisata Pulau Penyengat Riau 

Posted at March 13th, 2013, Wahyu Wijayanti share about Wisata Pulau Penyengat Riau. Pulau Penyengat atau Pulau Penyengat Inderasakti merupakan sebuah pulau kecil yang berjarak lebih ..

Wisata Alam di Air terjun Victoria Falls : Casino
Wisata Alam di Air terjun Victoria Falls 

Posted at June 22nd, 2013, Wahyu Wijayanti share about Wisata Alam di Air terjun Victoria Falls. Air terjun Victoria Falls terletak di negara Zimbabwe (30%) dan Zambia (70%), tetapi 90% air terju..

Pasar Tradisional Beringharjo Yogyakarta : Lapak Pasar Beringharjo
Pasar Tradisional Beringharjo Yogyakarta 

Posted at March 22nd, 2013, Wahyu Wijayanti talk about Pasar Tradisional Beringharjo Yogyakarta. Pasar Beringharjo merupakan salah satu pasar tradisional yang ada di Yogyakarta, di Jl. Jend A. Ya..

UCSI opens new frontier with an eco-<b>hotel</b> at The Isthmus | my <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2013 09:45 AM PST

Email This Post Email This Post   Print This Post Print This Post  

Loading ... Loading ...

APPRECIATION: Dr Rahman (third right) hands over a souvenir to Johari (left) during the launch of the ground breaking ceremony of UCSI Hotel Kuching. Looking on are (from right) Nansian, Talib and Curtis. — Photo by Jeffery Mostapa.

KUCHING: UCSI Group is expanding its operations with the construction of an eco-hotel which, once completed, will serve as a new iconic landmark in the city.

The new 15-storey hotel with 168 rooms, named UCSI Hotel Kuching, located on the banks of The Isthmus confluence will have green features and will be certified with Green Building Index (GBI).

UCSI University chancellor Tan Sri Dr Abdul Rahman Arshad said "The launch of UCSI Hotel Kuching heralds the brand's expansion in Sarawak after 16 years of education operations in the state.

"The hotel is built with green sustainability in mind, covering a total build-up area of 3.23 million square feet on a 2.5 acre site in Kuching's new central business district.

"It complies with GBI accreditation standards and its design seeks to blend in with nature.

"The hotel's artistic external fins minimises solar gain while its cavernous lobby utilises river water to lower temperatures by around two degree on any given day.

"This reduces the dependency on air-conditioning while an efficient rain water harvesting system reduces the usage of treated water at the hotel," he said in his speech before the ground breaking ceremony of UCSI Hotel Kuching on Thursday night at Borneo Convention Centre Kuching (BCCK).

He added that the ground breaking ceremony also adds to UCSI Group's many milestones in Sarawak.

He pointed out that among the most significant one is UCSI's involvement with the Economic Transformation Programme (ETP) which had led to the establishment of UCSI University's Sarawak campus in 2010, offering tourism and hospitality education.

He believed that the new hotel would enhance Sarawak's tourism cluster and the group was delighted to foster greater relationship with the state. In addition, Dr Rahman said the new hotel would also serve as a training ground for its hospitality students to learn more about the tourism industry in the state as Sarawak is a state of biodiversity.

He revealed that the hotel is expected to cost around RM120 million to RM150 million.

Meanwhile, Cahya Mata Sarawak Bhd (CMS) group managing director Datuk Richard Curtis concurred Dr Rahman's view on the state's biodiversity and noted that Sarawak is a land with huge potential.

With that, he commented that the ground breaking ceremony of UCSI Hotel Kuching has marked a new milestone for Sarawak towards realising its true potentials. The ground breaking ceremony was officiated by Tourism Minister Datuk Amar Abang Johari Tun Openg.

Also present at the ground breaking ceremony were UCSI Group founder Datuk Peter Ng, Assistant Tourism Minister Datuk Talib Zulpilip, Assistant Minister of Industrial Estate Development Datuk Peter Nansian and invited guests.

Category: Business, Sarawak